Coaching i coachingowy styl zarządzania w procesie wspierania rozwoju umiejętności pracownika
HR oraz HRBP w roli Coacha
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Przygotowanie i realizacja procesów doskonalenia kompetencji pracowników w firmie jest często jednym z kluczowych zadań HR managerów i HRBP. Nie zawsze korzystanie z sił zewnętrznych w tej kwestii jest optymalne. Ten warsztat jest dla wszystkich, mających ambicję stać się realnym wsparciem dla managerów i ich podwładnych w rozwoju i doskonaleniu swoich kompetencji oraz wysokich standardów jakościowych w pracy. O tym, jak przechodzić od "gadania do działania" pomagając managerom i ich podwładnym przekraczać bariery rutyny i zachęcając do poszukiwania własnych rozwiązań na trudne sytuacje. Wspaniała przygoda i satysfakcja dla obu stron!
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- HR Managerów i HRBP i wszystkich szefów mających ambicję wspierać rozwój kompetencji swoich podwładnych aktywnymi metodami.
- Managerów, HR Managerów i HRBP dbających o definiowanie i wdrażanie pożądanych standardów pracy osób w swoich zespołach.
- HR Managerów i HRBP oraz szefów, którzy rozumieją potrzebę inwestowania w rozwój pracowników i podnoszenia jakości ich pracy.
- HR Managerów i HRBP oraz managerów pragnących utrzymywać wysoki stopień motywacji pracowników poprzez towarzyszenie im w przekraczaniu codziennych trudności w realizacji ich zadań.
- HR Managerów i HRBP pragnących lepiej rozumieć specyfikę uprawiania trudnego zawodu szefa w praktyce.
- Managerów pragnących rozwijać i doskonalić swoje umiejętności aktywnego wspierania procesu doskonalenia kompetencji miękkich poprzez proces coachingu.
Uczestnicy nabywają i doskonalą umiejętności:
- Wchodzenia HRBP i managera w rolę coacha, jako osoby aktywnie wspierającej rozwój podwładnych w duchu doskonalenia ich umiejętności a nie oceniania ich.
- Zawierania precyzyjnej umowy na pracę coachingową z pracownikami.
- Tworzenia i doprecyzowania pożądanych standardów pracy pracowników/managerów w odniesieniu do specyficznych zadań.
- Tworzenia arkusza do spotkań coachingowych i zapisu potencjału oraz ograniczeń pracowników w konkretnych kategoriach wypracowanego standardu. (karta coachingowa).
- Konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnych o atutach i rezerwach pracy pracownika.
- Konstruowania scenki diagnostycznej i korekcyjnej, koniecznej do treningu nowych umiejętności przez pracownika.
- Prowadzenia coachingu zorientowanego na proces ze szczególnym uwzględnieniem trenowania nowych umiejętności w formie doświadczenia.
W PROGRAMIE:
Filozofia i etapy coachingu z pracownikiem
- Przedstawienie filozofii, głównych założeń, atutów oraz zagrożeń w stosowaniu coachingu jako metody aktywnego wspierania rozwoju umiejętności pracowników.
Modeling, Mentoring, Coaching czy Counselling
- Dopasowanie strategii współpracy rozwojowej do poziomu kompetencji pracownika.
Przygotowanie do roli coacha
- Kategorie coachingowe, karta coachingowa, zdefiniowanie kluczowych kategorii coachingowych w odniesieniu do doskonalonych standardów pracy pracownika.
Umowa na spotkania coachingowe
- Umiejętne zawieranie umowy na ten charakter współpracy.
Budowanie sytuacji diagnostycznej
- Sposoby budowania sytuacji diagnostycznej w odniesieniu do konkretnych, pożądanych sposobów pracy pracownika.
Informacje zwrotne od coacha podczas coachingu
- Sposoby konstruktywnego udzielania informacji zwrotnych o atutach i rezerwach(obszarach do doskonalenia) w sposobie pracy pracownika.
Przechodzenie od omawiania do trenowania pożądanych zachowań. Budowanie doświadczeń korekcyjnych i planowanie wdrożenia nowych umiejętności
- Sposoby organizowania sytuacji korekcyjnych, podczas coachingu i planowania wdrożenia nowych umiejętności w codzienną praktykę zawodową.
Indywidualny trening w roli coacha umiejętności pracowników
- Trening prowadzenia całościowych sesji coachingu zorientowanego na proces.